Bevezetés

 

A Microsoft Dynamics NAV (Navision) integrált vállalatirányítási rendszer bevezetése a KARÁDI bevezetési módszertana szerint az alábbi lépésekből áll:

 

Az ügyfél meglévő informatikai rendszerének elemzése és a vállalat elvárásainak feltérképezése

 

Az elemzési időszakban munkatársaink a helyszínen gyűjtenek információt, megkeresve minden érintett vezetőt és kulcsfelhasználót. A megszerzett ismereteket folyamatosan dokumentálják, rendszerezik olyan módon, hogy az elemzési időszak végén mindenki által érthető, jól strukturált dokumentumok álljanak elő.

 

 

Javaslattétel a meglévő folyamatok átalakítására

 

Az elemzési dokumentumokra alapozva, ha ez szükséges, javaslatot teszünk egyes folyamatok vagy részfolyamatok átalakítására, pl.: a kereskedő ne válassza ki az eladott termék gyári számát, hanem azt az árukiadóban adják meg, hiszen sokkal könnyebb a raktárból kihozni egy megfelelő terméket és a szállítólevélhez rendelni annak gyári számát, mint megkeresni a raktárban egy adott gyári számú terméket.

 

 

Funkcionális követelménylista és megvalósítási javaslat a bevezetendő Microsoft Dynamics NAV (Navision) vállalatirányítási rendszer kiépítéséhez

 

A KARÁDI szakemberei az elemzési időszakban megszerzett információkat, a technikai és technológiai lehetőségeket figyelembe véve megoldási javaslatot (esetenként többet is) készítenek. Ezeket az ügyfél kulcsfelhasználóival egyeztetik, finomítják addig, amíg meg nem születik a mindenki számára elfogadható megoldási javaslat.

 

 

Egyedi fejlesztések tervezése a Navisionhöz

 

A KARÁDI rendszertervezői tervet készítenek azokról az átalakításokról, amelyek szükségesek az ügyfél igényeinek megvalósításához. Ennek a munkának az egyik fázisa a képernyőtervek elkészítése, mely sokat segít abban, hogy a felhasználó könnyebben megértse a tervezett ERP rendszer működését.

 

 

Paraméterezési/beállítási javaslatok

 

A vállalatirányítási rendszer helyes működésének alapfeltétele, hogy az elvárt működésnek megfelelő beállítások megtörténjenek. Ezek egyrészt a működést befolyásoló paraméterek, pl.: egy vevői számla hány példányban nyomtatódjon és melyik nyomtatón, másrészt ún. főkönyvi paraméterek. A főkönyvi paraméterek beállítása komoly számviteli szakértelmet igényel, ezért nagymértékben támaszkodunk az ügyfél pénzügyi/számviteli szakembereinek együttműködésére.

 

 

Egyedi fejlesztések, „testre szabások”

 

A KARÁDI fejlesztő munkatársai elkészítik a tervekben már meglévő funkciókat, azokat beépítik a standard Dynamics NAV-ba. Mivel a Microsoft Dynamics NAV egyben a fejlesztő eszköz is, a felhasználó a fejlesztett funkciókat a Navision részeként fogja látni és használni. Ezzel a módszerrel megelőzhető az ún. szigetrendszerek kialakulása, mivel egy komoly méretű modul is az ERP rendszeren belül lesz, annak integrált részeként, nem különálló programként és adatátadással kommunikál a központi rendszerrel. Vannak kivételek, ilyen például amikor egy hűtőház számítógépes rendszerével „csupán” adatkommunikációs kapcsolatot kell kialakítani.

 

 

Oktatások

 

A Microsoft Dynamics NAV (Navision) bevezetésének következő szakasza a felhasználók testreszabott oktatása. Ezek mindig előre elkészített, a cég folyamataihoz és az egyes felhasználók, ill. felhasználói csoportok szerepköreihez igazított oktatási tematika alapján történnek. Az oktatás elméleti és gyakorlati részre tagozódik, az oktatási blokkok végén a felhasználókat vizsgáztatjuk.

 

 

Tesztelési időszak

 

A felhasználók az oktatásokon már megszerzett ismeretek birtokában a funkcionális követelménylista és a KARÁDI által készített tesztelési terv alapján véleményezik a kialakított Microsoft Dynamics NAV (Navision) vállalatirányítási rendszer működését.

 

 

A vállalatirányítási rendszer indulásának támogatása

 

A legjobban megtervezett rendszer, a legaprólékosabb oktatás és a legalaposabb tesztelés ellenére is egy épp bevezetett Dynamics NAV (Navision) vállalatirányítási rendszer használatba vételének első napjaiban mindig szükséges a szakmai támogatás. Ezért tanácsadó munkatársaink ebben az időszakban helyszíni támogatást nyújtanak.

 

 

Projekt team

 

Minden Microsoft Dynamics NAV (Navision) vállalatirányítási rendszer bevezetését komoly szakmai és vezetői múlttal rendelkező projektvezető irányít. A bevezető csapatot a kijelölt tanácsadók, szakértők és a fejlesztői csoport tagjai alkotják.

Rövid áttekintés az ERP rendszerek bevezetésének metódusáról

 

Töltse le tanulmányunkat az ERP rendszerek bevezetéséről, melyben összefoglaljuk miért, és kinek érdemes bevezetnie vállalatirányítási rendszert és mire érdemes odafigyelni egy ERP projekt során.

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába.