Megrendelés

 

 

karaDox

 

 

A KARÁDI által SharePoint keretben kialakított rendszer célja egy olyan webes felület megvalósítása, melynek segítségével egy adott vállalat partnerei az interneten keresztül, böngészőt használva a megrendeléseiket továbbítják, nyomon követik, és a teljesítést igazolják valamint a kapcsolódó publikus információkat letölthetik. 

 

 

Belépés a rendszerbe

A SharePoint alapokon fejlesztett megrendelés modul egy web böngészőben futtatott alkalmazás, ahová belépni az alábbi kezdőfelület segítségével lehet. A rendszerben lévő modulok között – Kezdőlap, Iratkezelés, Megrendelés – a hivatkozáspult (lásd 4. ábra) segítségével lehet lépkedni.

 

karaDox™ Megrendelés - 1. ábra: kezdőlap
1. ábra: kezdőlap

 

Felhasználói beállítások 

A SharePoint alapokon fejlesztett rendszerbe csak az arra jogosult felhasználók léphetnek be. Jogosultságot a rendszer adminisztrátora adhat.A jogosult felhasználókat a rendszer automatikusan felismeri és belépteti. Az adott felhasználó neve a képernyő jobb felső részében látható. A névre kattintva az alábbi menü jelenik meg:

karaDox™ Megrendelés - 2. ábra: saját név menü
2. ábra: saját név menü

 

A menü segítségével a felhasználó kiléphet a SharePoint rendszerből, beléphet más felhasználó nevében, további hozzáférést kérhet a rendszer adminisztrátorától, valamint a saját SharePoint adatait módosíthatja. A Saját beállítások menüpontra kattintva megjelennek az adott felhasználó adatai:

 

 

karaDox™ Megrendelés - 3. ábra: saját adataink
3. ábra: saját adataink

 

Az adatok módosítása, szerkesztése az Elem szerkesztése menüpont segítségével lehetséges. 

 

 

 

A megrendelés modul menürendszere, felépítése

A SharePoint keretben kialakított rendszer jelenleg három modulból áll: Kezdőlap, Iratkezelés, Megrendelés.  A modulok között az ún. hivatkozáspult segítségével lépkedhet a felhasználó.

 

karaDox™ Megrendelés - 4. ábra: hivatkozáspult
4. ábra: hivatkozáspult

 

 

Minden modulon belül található egy gyors elérési menüsor a képernyő bal oldalán, melyen megtalálhatóak az adott modul fontosabb elemei. A Megrendelések bejelentkező oldalán a felhasználó a saját, mint vevő adatait a Felhasználó adatai táblázatban láthatja. (A bal oldali oszlopban a SharePointban nyilvántartott, a jobb oldalon a vállalatirányítási rendszerből beolvasott adatok találhatóak).A Felhasználó nyitott megrendelései listában találhatóak a felhasználó által rögzített azon esetek, amelyeknek státusza nem „Teljesített” még, illetve az adott megrendeléshez tartozó vállalatirányítási rendszerből beolvasott adatok.

 

karaDox™ Megrendelés - 5. ábra: felhasználó nyitott megrendelései
5. ábra: felhasználó nyitott megrendelései

 

 

 

1. Megrendelések 

A Megrendelések menüpontra kattintva egy áttekintő listát láthat a felhasználó a SharePoint alapú megrendelés modulba rögzített megrendeléseiről, melyek tervezése még nem kezdődött el, azaz: rögzített vagy feldolgozásra továbbított.

 

karaDox™ Megrendelés - 6. ábra: rögzített megrendelés
6. ábra: rögzített megrendelés

 

 

A SharePoint felületen további panelek találhatók, melyekre kattintva a megrendelések az alábbi státuszok szerint érhetőek el:  
 
   1. Rögzített: rögzített és feldolgozásra továbbított megrendelések
   2. Tervezett: a tervezett megrendelések
   3. Jóváhagyott megrendelések 
   4. Befejezett megrendelések: befejezett és teljesített rendelések
   5. Minden megrendelés: az összes megrendelést tartalmazza

A listák megrendeléssorokat tartalmaznak, a megrendelésre kattintva a felhasználó a kiválasztott megrendeléshez kapcsolódó egyéb információkat - pl.: hozzárendelt régióvezető, raj, dolgozók, pontos időpont stb. - is eléri a SharePoint rendszerben. Ezen kiegészítő információk a vállalatirányítási rendszerben vannak nyilvántartva.

 

 

 

 

A megrendelés menete és a vállalatirányítási rendszerből megjelenített adatok

 A vállalatirányítási rendszerből kiegészítő információk érkeznek és kapcsolódnak a megrendeléshez, melyek a következők:    

   - Megrendelés felvitele – Státusz: Rögzített
   - Megrendelés sor megrendelése – Státusz: Rögzített
   - Régióvezető, aki a megrendeléshez lett rendelve felelősként – Státusz: Megrendelt
   - Munka jóváhagyott adatai (időpont, helyszín, raj, dolgozók, telefonszám) – Státusz: Jóváhagyott
   - Teljesítésigazolás feltölthető illetve a teljesítés visszaigazolható – Státusz: Befejezett
   - Mérési jegyzőkönyvek, építési naplók elérhetőek – Státusz: Befejezett

Ezek az információk csak abban az esetben érhetőek el a partneri felületen, amennyiben az információ az adott státuszban van.

 

 

 

 

Megrendelés felvitele, módosítása

Új megrendelést a Megrendelések menüpontban rögzíthet a felhasználó.

 

karaDox™ Megrendelés - 7. ábra: új megrendelés rögzítése
7. ábra: új megrendelés rögzítése

 

A SharePoint felületen lévő megrendelés lista tetején található Új menüpont lenyitásával érhető el az Új megrendelés felvitele funkció valamint a Megrendelés navison kód alapján funkció.A partner a rögzített megrendelését módosíthatja vagy törölheti is, ameddig nem lett megrendelve.


 

Új megrendelés

Az Új megrendelés funkció elindítva az Új elem felvitelére szolgáló SharePoint felületre jut a felhasználó, ahol értelemszerűen ki kell tölteni a megrendelés adatait.

 

karaDox™ Megrendelés - 8. ábra: új megrendelés - új elem
8. ábra: új megrendelés - új elem

 

 

 

Megrendelés Navision (vállalatirányítási rendszer) kód alapján

Ha a megrendelés már korábban le lett egyeztetve és a vállalatirányítási rendszerbe felvitték az adott megrendelést, akkor a nyomon követéshez és az igazolás elvégzéséhez fel kell venni a SharePoint keretben kialakított rendszerbe a kapott Navision azonosítókód alapján a megrendelést.

Ha a felhasználó elindítja a Megrendelés navision kód alapján funkciót, akkor az Új elem felvitelére szolgáló felületre jut, ahol értelemszerűen ki kell tölteni a megrendelés adatait.

 

karaDox™ Megrendelés - 9. ábra: új megrendelés Navision kód alapján
9. ábra: új megrendelés Navision kód alapján  

 

 

 

Tétel megrendelése

Ahhoz, hogy a megrendelés megérkezzen a Navision – vagy más vállalatirányítási – rendszerbe, a felhasználónak a Tétel megrendelése munkafolyamatot el kell elindítania az adott megrendelésen a SharePoint rendszerben.  A munkafolyamat-indító oldalra kétféleképpen juthat a felhasználó:  

   1. Az adott rekord sormenüjében a Munkafolyamatok menüpontra kattintva

 

karaDox™ Megrendelés - 10. ábra: munkafolyamat indítása sormenüből
10. ábra: munkafolyamat indítása sormenüből

 

 

   2. Az elem megtekintő oldalának tetején található Munkafolyamatok gomb megnyomásával

 

karaDox™ Megrendelés - 11. ábra: munkafolyamat indítása az elem megtekintő oldaláról
11. ábra: munkafolyamat indítása az elem megtekintő oldaláról

 

 

Ezt követően a Munkafolyamatok felületen a Tétel megrendelése gombra kattintva kezdhető el a megrendelés a SharePoint keretben kialakított rendszerben.

 

karaDox™ Megrendelés - 12. ábra: tétel megrendelése - 1. lépés
12. ábra: tétel megrendelése - 1. lépés

 

 

A folyamat indításához szükséges még egy megerősítés, melyet az Indítás gombra kattintással tehet meg a felhasználó.

 

karaDox™ Megrendelés - 13. ábra: tétel megrendelése - 2. lépés
13. ábra: tétel megrendelése - 2. lépés

 

 

A Tétel megrendelése funkció ezek után a következő lépéseket fogja végrehajtani:  

   - létrehozza a megfelelő eladási rendelés fejet és egy tételsorát,
   - létrehoz egy bejövő iktatást az iktató modulban az adott partnertől lezárt státusszal,
   - bejegyzi a SharePoint megrendelésbe a létrejött Navision rendelésszámot,
   - bejegyzi a SharePoint megrendelésbe az iktató modulban létrejött iktatás sorszámát,
   - bejegyzi az iktatókönyvbe a kapcsolódó megrendelés hivatkozást.Ilyen módon a partner mind iktatószámra, mind rendelésszámra tud
     hivatkozni.   

 

 

Aktuális munkák

Az aktuális munkák felületen azok a jóváhagyott megrendelések kerülnek listázásra, melyek a lekérdezés időpontjától későbbre vannak időzítve. Azaz a lista a hátralévő munkákat listázza a partner számára és a legfontosabb információkat tartalmazza: időpont, név, telefonszámok stb.

 

 

karaDox™ Megrendelés - 14. ábra: aktuális munkák
14. ábra: aktuális munkák

 

 

 

3. Igazolásra váró munkák

Azoknak a befejezett munkáknak a listája, melyek teljesítését még nem igazolta a partner. Ezen a SharePoint felületen tölthető le és vissza a teljesítési jegyzőkönyv, valamint itt tudja igazolni a partner a teljesítést is.

 

karaDox™ Megrendelés - 15. ábra: igazolásra váró munkák
15. ábra: igazolásra váró munkák

 

 

Teljesítés igazolása

A befejezett státuszú megrendelésen kezdeményezhető a teljesítésigazolás dokumentum letöltése. A dokumentum nyomtatása, majd aláírása után feltölthető a megrendeléshez az aláírt példány. A feltöltött igazolás után a felhasználónak lehetősége van az adott megrendelésen igazolni vagy visszautasítani a teljesítést az adott sor Igazolás vagy Visszautasítás gombján egyetlen gombnyomással a Megrendelések menüpont Befejezett megrendelések paneljén a SharePoint rendszerben.

 

karaDox™ Megrendelés - 16. ábra: befejezett megrendelések panel
16. ábra: befejezett megrendelések panel

 

 

 

A teljesítés igazolása történhet az adott igazolásra váró munkasoron az Igazolva, a visszautasítás pedig a Visszautasítva munkafolyamat elindításával.

 

 

 

 

 

karaDox™ Megrendelés - 17. ábra: az igazolás munkafolyamata
17. ábra: az igazolás munkafolyamata

 

 

 

4. Letölthető dokumentumok

A megrendelésekkel kapcsolatosan keletkezett dokumentumok listája a Letölthető dokumentumok menüpont alatt érhető el.

 

karaDox™ Megrendelés - 18. ábra: letölthető dokumentumok
18. ábra: letölthető dokumentumok

 

 

A dokumentumtípusok:

   - teljesítésigazolások,
   - építési naplók,
   - mérési jegyzőkönyvek.

 

Minden dokumentum több attribútummal rendelkezik, mely megkönnyíti a SharePoint keretben kialakított rendszerben történő keresést.

 

A SharePoint alapú rendszer bizonyos időközönként automatikusan lekéri a legalább befejezett státuszú megrendelésekhez tartozó SENET szerveren elérhető mérési jegyzőkönyveket és építési naplókat. A lekért dokumentumokat a Dokumentumok dokumentumtárban tartja nyilván. A dokumentum kiegészítő attribútumai:

   - Név
   - Cím
   - Dokumentumtípus:
       - építési napló
       - mérési jegyzőkönyv
       - teljesítésigazolás
   - Verzió
   - Kapcsolódó megrendelés
   - Módosítás dátuma

 

Alapfeladatok a SharePoint alkalmazásban

 

Töltse le a tanulmányt, melyben átfogó képet kap a SharePoint alkalmazás összetevőiről, a listákkal, tárakkal, kijelzőkkel és nézetekkel kapcsolatos műveletvégzési lehetőségekről.

karaDox™

 

Töltse le a tanulmányt, mely teljes körű tájékoztatást nyújt a SharePoint keretrendszerben eddig megvalósított elektronikus dokumentumkezelési és munkafolyamat-irányítási rendszereinkről.

A vállalati irat- és dokumentumkezelés kihívásai

 

Töltse le tanulmányunkat az irat- és dokumentumkezelő rendszerekről, melyben a funkciók és az előnyök részletezése mellett választ kaphat arra is, mire érdemes odafigyelni egy konkrét rendszer kiválasztásakor.

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába.