Tevékenység: szárított gyümölcsök és magvak gyártása, forgalmazása

Felhasználói létszám: 10 fő

Használt területek a Microsoft Dynamics NAV-ból:

  • pénzügy
  • logisztika
  • termelés
  • raktárkezelés

Egyedi megoldások:

  • minőségtanúsítvány/minőségbiztosítás
  • beszerzési költségelemzés (import költségek kezelése)
  • adagszámos leltár
  • egyedi gyártási receptúrák
  • forgási sebesség kalkulátor
  • felvásárlások kezelése

Esettanulmány


Egy egészséges üzlet margójára

A KARADI Rendszerház a közelmúltban indította el az egészséges finomságairól, szárított gyümölcsös termékeiről közismert Nobilis Zrt.-nél a Microsoft Dynamics NAV (Navision) integrált vállalatirányítási rendszerének bevezetését.

A társaság vezérigazgatóját Novák Tibort arra kértük, mutassa be vállalkozását:

A Nobilis Rt. tradicionális családi vállalkozás, 1985 óta foglalkozunk szárított alma és meggy előállításával. Az üzem Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében a dél-nyírségi és szatmári tájegység peremén fekszik, az alma, a szilva és a meggy hazájában. Ez a régió világhírű termőhelye a kitűnő ízharmóniájú gyümölcsféleségeknek. A szabolcsi Jonatán alma különleges ízegyüttesű gyümölcs, sav-cukor aránya egyedülálló élvezeti értéket nyújt a fogyasztóknak. A belőle készült szárítmányok a kíméletes és szabadalommal védett gyártás során megőrzik vitamingarnitúrájukat és aromájukat. Az elkészített gyümölcsszárítmányok vizuálisan tetszetős megjelenésűek, élettani hatásuk kiváló, koncentráltan tartalmazzák a friss gyümölcsök jótékony hatású összetevőit.

A termelés háttere jól szervezett, évtizedes kistermelői integrációból származik. A korszerű feldolgozóvonal, a 80 fős törzsgárda (melyből 14 főnek mérnöki végzettsége és valamennyi dolgozónknak szakmunkás képesítése van), valamint a szabadalmi oltalommal védett termelői eljárás szavatolja a termőtáj ízeinek megőrzését.

A hazánkban termő gyümölcsök mellett egzotikus szárított gyümölcsöket, valamint dió és mogyoróféléket importálunk többek között Törökországból, Franciaországból, Iránból, Kínából, az USA-ból, a Dél Afrikai Köztársaságból valamint Indiából. Ezeket a termékeket kívánság szerint aprítjuk, pörköljük, mézezzük vagy bevonjuk csokoládéval. A társaság közel 200 szárított gyümölcsféleséget illetve olajos magvat állít elő különböző formában.

Cégünk értékesítési hálózatát 2 fő piaci szegmens jellemzi:

  • A közvetlen fogyasztásra szánt kis (50, 200, 500, 1000 g ) tasakos kiszerelésű magvakat, magkeverékeket, szárított gyümölcsöket, édesipari termékeket belföldre (Metro, Kaisers, Auchan, Cora, Match, Penny Market, stb. áruházláncokba) és Európa szinte minden országába értékesítjük.
  • Élelmiszeripari félkész termékek vásárlói köre a müzli gyártók, sütőipar, édesipari vállalkozásokból tevődik össze. Ebben a relációban a vevő kívánsága szerint vágott, aprított, őrölt, pörkölt, sózott, mézezett vagy egyéb módon kikészített gyümölcsöket ill. magvakat értékesítünk. Ennek a piacnak igen rangos reprezentánsai vannak kül- és belföldön egyaránt (Nestlé, Cerbona, Cornexi, Dr. Oetker, Danone, stb.).

A cég fejlődési pályája 1992 óta töretlen, a megtermelt nyereséget folyamatosan beruházásokra fordítottuk, ennek következményeként mostanra kialakult egy magas műszaki színvonalú gyártóbázis a világ élvonalába tartozó gépekkel, berendezésekkel.

Ezzel párhuzamosan építettük ki a különböző minőségirányítási rendszereinket, így mára cégünk ISO 9001:2000, HACCP, IFS és BRC rendszereket működtet.

A termelés műszaki bázisának kiépítése alatt és azt követően a humán erőforrás és az információtechnológia fejlesztését tűztük ki célul, hogy erőforrásainkat optimalizálni tudjuk.

A döntés-előkészítés milyen szempontok szerint folyt?

Több éve kerestük azt a vállalatirányítási megoldást a piacon, amely illeszkedik eddigi beruházási filozófiánkhoz, tehát magas megbízhatóságú és az élvonalat képviseli. A hosszú keresés alatt jószerével csak olyan rendszerekkel találkoztunk, amelyekhez át kellett volna alakítani az egész vállalkozás ügymenetét, ráadásul ezek nemcsak hogy túl nagyoknak bizonyultak, hanem megfizethetetlenek is egy hasonló vállalkozás számára. Lassan kezdett kirajzolódni egy elképzelés, miszerint olyan rendszerben kell gondolkodnunk, amely a jelenlegi működési sajátosságainknak tökéletesen megfelel és hosszú távon is képes kiszolgálni igényeinket. Ma már egy cég hatékony irányítása elképzelhetetlen kockás füzetek és excel-táblák segítségével, felgyorsult mostanra az élet, nagyon gyorsan kell választani üzleti alternatívák közül, és nemcsak a gyorsaság, hanem a precíziós döntés is számít. Nekünk a legfontosabb az volt, hogy döntéseinkhez alapos, naprakész információkat kapjunk, és lépéseinket, döntéseink hatását figyelemmel tudjuk kísérni a jövőben. A műszaki és a humán erőforrás fejlesztését követően 2006-ban egy integrált vállalatirányítási rendszer kiépítése felé fordultunk. Meggyőződésünk, hogy a humán erőforrás és az információtechnológia fejlesztése az a két terület, amely a leggyorsabb megtérülést hozza és meghatározza a cég működésének hatékonyságát. Az alapos keresés végeredménye az lett, hogy a Microsoft Dynamics NAV (Navision) mellett döntöttünk, a rendszer bevezetésére pedig a Karádi Rendszerházat választottuk partnerként.

Miért épp a Microsoft Dynamics NAV (Navision), és miért épp a Karádi Rendszerház?

A Dynamics NAV-ról (Navision) alaposan tájékozódtunk és meggyőződtünk arról, hogy erre a rendszerre van szükségünk. Munkába állításával megoldódnak eddigi problémáink, gyors és pontos pénzügyi analitikára nyílik lehetőségünk, optimalizálhatjuk a termelésirányítást, de minőségi előrelépés lesz a beszállító kistermelők és termékeik nyomon követése kapcsán is. A Karádi Rendszerház mellett pedig azért döntöttünk, mert bennük találtuk meg azt a partnert, aki elvárható alapossággal közelítette meg a felmerülő kérdéseket és a mienkhez hasonló üzleti filozófiát és példás emberi magatartást mutatott a cégvezetés és minden kolléga, akivel kapcsolatba kerültünk. Meggyőződésünk, hogy jól választottuk ki a Dynamics NAV (Navision) rendszert és a rendszer bevezetőjét a Karádi Rendszerházat. Mint ahogy termékeink által fontosnak tartjuk, hogy vásárlóink egészséges, kiegyensúlyozott és aktív életet élhessenek, üzleti kapcsolatainkban is törekszünk az egészséges, kiegyensúlyozott partneri együttműködésre és ez igaz az üzleti magatartásunkra is, szeretjük az egészséges üzleteket.

A projekt rövid ismertetése:

A Microsoft Dynamics NAV (Navision) bevezetésével a vállalatirányítás átfogó átszervezése történik a Nobilis Zrt.-nél. A klasszikus ügyviteli feladatokon túl a speciális élelmiszeripari követelmények is hangsúlyosan jelentek meg a termék bevezetésénél.

A projekt által lefedett vállalatirányítási területek:

Ügyvitel:

  • vevői, szállítói rendelések kezelése
  • szerződések nyilvántartása, kezelése
  • számlázás

Logisztikai alrendszer:

  • raktárak kezelése
  • raktárak közötti mozgatás
  • beszállítások kezelése

Pénzügy:

  • főkönyv alrendszerek
  • házi pénztár

Speciális feladatok:

A Nobilis Zrt számos kistermelőt tudhat partnerei között, így külön igényként jelent meg a felvásárlás rendszerének támogatása, a Microsoft Dynamics NAV (Navision) rendszer összeköttetése a hídmérleggel, felvásárlói jegyek készítése, a termelői adatok integrálása a rendszerbe.

Az élelmiszerbiztonság nemzetközi előírásai megkövetelik a beszállítók, termelők ún. Sarzsszámos nyomon követését: az elkészült termék így egészen az alapanyagokig ill. a termelőig visszakereshető.

A Microsoft Dynamics NAV (Navision) bevezetésével megvalósul a teljes termelési rendszer integrációja, és kiépül egy korszerű vezetői információs rendszer.

Azonnali analitikára nyílik lehetőség, a pénzügy és a termelésirányítás területén, egyes termékek, termékcsoportok, partnerek fedezettartalma elemezhetővé válik, azonnali költségstatisztikák és termelési adatok teszik a jövőben hatékonnyá a vállalat működését, megalapozottá stratégiai döntéseit.