Nitrokémia Zrt.

  

 

A Nitrokémia Zrt. előde az 1921-ben, Magyar Lőporgyárüzemi Rt. néven alapított részvénytársaság, mely eredetileg hadiipari alapprofillal, lőpor és robbanóanyag gyártás termelésére jött létre. A termékkör folyamatosan bővült, növényvédőszerek, ioncserélő műgyanták, olajadalékok, műanyag alapanyagok, építőipari kemikáliák, ipari robbanóanyagok, vegyipari és egyéb gépek, berendezések gyártása folyt, s mindezek fejlesztésére komoly kutatási bázis alakult ki. A társaság a termelő tevékenységen túl - szűkebb régiójában - szolgáltatási tevékenységeket (vízszolgáltatás, szennyvízkezelés, hulladékártalmatlanítás, villamos- és hőenergia ellátás) is végzett.

1993-ban létrejött a Nitrokémia Vegyipari Rt., majd 1997-ben a Nitrokémia Rt. kettévált. A társaság tevékenységi köre leszűkült, fő profiljává a környezetvédelem vált.

 

 

Fő tevékenység: környezetvédelem

Megoldandó probléma: a bejövő és kimenő iratok iktatásának, szignálásának a kezelése, a szerződések nyilvántartása, valamint a számlaengedélyezés, számlaigazolás folyamatának elektronikus kezelése

Megoldás: karaDox™ Iktató és iratkezelő, Szerződéstár és Számlaengedélyező (bevezetés: 2012. szeptember)

 

A KARÁDI által SharePoint alapokon fejlesztett iktató- és iratkezelő modulban a bejövő és kimenő iratok rögzítésének, iktatásának, szignálásának, lezárásának valamint postázási folyamatainak elektronikus támogatása valósul meg.

Az irat rögzítése történhet az adott dokumentum feltöltésével, ugyanakkor a lista rendelkezik egy e-mail címmel is, az erre a címre érkező dokumentumok automatikusan megjelennek az iktatósorban. Ezt követően az iktatás adatlapján elvégezhetőek az azzal kapcsolatos teendők. Ez bejövő, kimenő irat esetében közel azonosan működik, azzal a különbséggel, hogy kimenő irat esetén postázásra vonatkozó tulajdonságokat is rögzíteni szükséges. A postázási teendők elősegítéseként a rendszer lehetőség biztosít boríték illetve postakönyv nyomtatására is.

Az iktatókönyvben rögzített iratok mindegyikét felelőshöz kell rendelni vagy egyszerűen lezárni. A felelőshöz rendelés folyamata a szignálás, melyről a felelős e-mailben értesítést kap, majd ezt követően elvégzi a feladatát.

A rendszer a fentiek mellett támogatja továbbá az elő- és utóirat összekapcsolását adott iktatókönyvvel, olvasási jog megadásának a lehetőségét, az eredeti dokumentum fizikai átadásának a kérelmét valamint az irat fizikai kölcsönvételének a jóváhagyatási és nyomon követési folyamatát.

Az iktató és iratkezelő rendszerben mindezeken túl elérhetőek a vállalat cégeinek, telephelyeinek, partnereinek, kapcsolattartóinak és műszaki ellenőreinek a listája is, valamint lehetőség van a helyettesítések, határidők beállítására, devizák és költséghelyek kezelésére is.

 

A szerződéstár modul lehetőséget biztosít a már meglévő szerződések tárolására, nyilvántartására valamint új szerződések rögzítésére is. A szerződések felvitelekor lehetőség nyílik határidők és figyelmeztetések beállítására is.

 

A SharePoint alapokon fejlesztett számlaigazoló modul a számla rögzítésének, a teljesítés igazolásának, a jóváhagyásnak, a pénzügyi ellenőrzésnek és a könyvelésnek a munkafolyamatait támogatja.

A számla rögzítése – az irat rögzítésekor részletezetteknek megfelelően – kétféleképpen történhet. A számlák iktatás után részt vesznek egy igazolási, jóváhagyási folyamatban, ahol megállapítják a számla jogosságát és jóváhagyják a kifizetését. Ebben a folyamatban résztvevő személyeket az ún. jóváhagyási útvonalakban lehet meghatározni.

A számlaigazolás tényleges folyamatának indításakor egy feladat kerül kiosztásra a jóváhagyási útvonalban szereplő első résztvevőnek, aki egy számlaigazoló, s akinek el kell végeznie a pecsételést, amivel felosztja a számla összegét a különböző költséghelyek között. Amennyiben az útvonal egy résztvevője végzett a feladatával, a következő résztvevőnek kerül kiosztásra feladat. A folyamat végére kiderül, hogy jogos-e a számla illetve, hogy utalható-e.

A számla a jóváhagyást követően a pénzügyi ellenőrzésre kerül, ahol a jóváhagyás megtételével a számla kifizetésének az engedélyezése történik meg. Zárásként a jóváhagyott számlák kifizetési, utalási és könyvelési munkafolyamatait támogatja a rendszer.

Referenciák / Esettanulmányok

Referenciák

Esettanulmányok

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába.