Tevékenység: komplex gyártási szolgáltatások (nyomtatott áramkörök gépi és kézi szerelése, kábelkonfekcionálás, műanyag és fém készülékház gyártása, precíziós elektronikai sorozatgyártás)
Felhasználói létszám: 15 fő
Használt területek a Microsoft Dynamics NAV-ból:
- pénzügy
- tárgyi eszköz
- eladás
- beszerzés
- készletgazdálkodás
- raktárkezelés
- CRM
- termelésirányítás
Esettanulmány
A KARÁDI által bevezetett Microsoft Dynamics NAV (Navision) vállalatirányítási rendszerrel kapcsolatban Kovács Balázs projektvezetővel beszélgettünk.
1. Kérem, mutassa be röviden a céget!
A Silveria Kft.-t 2002. évben alapították a tulajdonosok attól a céltól vezéreltetve, hogy az ipari híradástechnikai berendezések gyártását, ezen belül elsősorban az elektronikai panelek kézi és gépi beültetését, kábelgyártást és konfekcionálást, precíziós elektronikai sorozatgyártást a piacon hiánypótló módon kis- és középszériás volumenben végezzék a különböző gépek elektronikus építő elemeihez.
A Kft. tevékenysége alapvetően három fő részre osztható:
- SMT alkatrészek beültetése saját gépsoron,
- elektronikus alkatrészek beültetése,
- valamint kábelkonfekcionálás.
A Silveria Kft. jelenleg egy telephelyen működik, a dolgozói létszám 40 fő.
2. Hogyan készítették elő a döntést, milyen szempontokat vettek figyelembe?
A kiválasztásban résztvevő személyek a Silveria Kft. megalapítása előtt informatikai területen dolgoztak, így jól ismerték a hazai piacon jelen lévő rendszereket.
A döntés előkészítését megelőzte az ISO9001 és ISO140001 rendszerek bevezetése, valamint a munkafolyamatok felmérése, optimalizálása.
A már optimalizált folyamatok támogatására keresett rendszert a cég, azonban voltak kiemelt területek, melyek nagyobb súllyal szerepeltek a kiválasztásnál. Ilyen területek voltak a logisztika, raktározás és a termelési folyamatok támogatása, mivel ezen területek adminisztrációja már csak egy korszerű rendszerrel oldható meg.
További szempont volt a rendszer kiválasztásánál, hogy hosszú távú megoldást biztosítson és olyan partner vezesse be, mely nagy tapasztalattal rendelkezik.
3. Miért bennünket illetve az adott rendszert választották?
A rendszer kiválasztásánál több fontos szempont volt, ezek a következők:
- A rendszer technológiájából, a fejlesztő cég méreteiből adódóan hosszú távú megoldást nyújtson a Silveria Kft. részére.
- Támogassa a cég teljes működési folyamatát, valamint nyújtson megoldást az egyedi igényekre.
A KARÁDI több bevezető cég közül lett kiválasztva. A kiválasztásnál szempont volt a bevezetési tapasztalat, a jó referenciák, valamint a megfelelő számú, képzett szakember.
4. Milyen elvárásaik voltak, mit kellett megvalósítani?
A Silveria Kft. legfőbb elvárása a beszerzés-raktározás-termelés-értékesítés folyamatának hatékony támogatása volt, mely a vevői megrendelésekből gyártási- és beszerzési rendelések generálását jelenti. Ugyanilyen fontos szempont volt a kapacitások kihasználásának követése, valamint a pénzügyi menedzsment támogatása is. Ezeket a folyamatokat a KARÁDI segítségével teljes körűen sikerült megoldani, illetve elkészültek a cég további igényeit kielégítő egyedi fejlesztések is.
5. Milyen pluszt, pozitív dolgot adott mindez Önöknek?
A MS Business NAV bevezetése a cég működésében több területen jelent kimutatható eredményt. Követhetők lettek a beszerzési- és értékesítési rendelések teljesülései, sikerült csökkenteni a készletszinteket, követhetők a termeléshez kapcsolódó alapanyag- és kapacitás felhasználások, így komplett utókalkuláció végezhető a tényadatok ismeretében.
6. Mi változott, mennyire működik ez jól Önöknél?
A Silveria Kft. főbb ügyviteli folyamatai a rendszerbevezetéssel egyidőben átalakultak, az addig főképp papír alapú rendelés és számlanyilvántartás teljes egészében áttevődött a rendszerbe, a termelés anyagszükségletének és a szabad készletek kalkulációjának hosszadalmas folyamata percekre csökkent. A rendszer bevezetése előtt szinte megoldhatatlan volt a termékek előállításának utókalkulációja, mely mostanra már napi rutinná vált.