Tevékenység: szőnyegpadló, laminált padló stb. kereskedelme

Felhasználói létszám: 30 fő

Használt területek a Microsoft Dynamics NAV-ból:

  • pénzügy
  • tárgyi eszköz
  • eladás
  • beszerzés
  • készletgazdálkodás
  • raktárkezelés

Egyedi megoldások:

  • áruházi pénztárak és készletek kezelése

Esettanulmány

A Microsoft Dynamics NAV (Navision) integrált vállalatirányítási rendszert választotta a Domex Szőnyegáruházak Kft.
A Magyarország meghatározó szőnyegpadló, pvc-padló, laminált-padló kis és nagykereskedelmével foglalkozó vállalkozása üzletmenetének még sikeresebbé tétele érdekében integrált vállalatirányítási szoftverrendszert vezet be.

Az üzleti siker kulcsa – az átlátható működés

Minden vállalatvezető életében eljön az idő, amikor az üzleti érdeke azt kívánja, hogy cége versenyképességének növelése érdekében integrált vállalatirányítási szoftverrendszerben gondolkozzon.

Csápai Katalint a Domex Szőnyegáruházak Kft. ügyvezető igazgatóját arról kérdeztük, mi motiválta abban, hogy cége váltson ezen a területen.

A Domex egyre ismertebb márka Magyarországon, mi a jellemző ma a vállalkozásra?

A DOMEX Szőnyeglánc 22 szakáruházból áll Magyarországon, mely évről évre bővül újabb áruházakkal. Alapvetően szőnyegpadló, pvc-padló, laminált-padló és kiegészítőinek a kis- és nagykereskedelmével foglalkozunk. Cégünk mára hazánk egyik legnagyobb szőnyegimportőrévé vált. 2004 évben összesen 8 millió m2 padlóburkolót értékesítettünk.

A DOMEX Szőnyeglánc 22 szakáruházból áll Magyarországon, mely évről évre bővül újabb áruházakkal. Alapvetően szőnyegpadló, pvc-padló, laminált-padló és kiegészítőinek a kis- és nagykereskedelmével foglalkozunk. Cégünk mára hazánk egyik legnagyobb szőnyegimportőrévé vált. 2004 évben összesen 8 millió m2 padlóburkolót értékesítettünk.

Miben másak Önök a többi hasonló tevékenységet működtető versenytárstól?

Áruházainkban nagy hangsúlyt fektetünk az áruválasztékra, így elmondhatjuk, hogy nálunk található a legszélesebb választék a fent említett termékekből. Árukészletünk összetételét úgy alakítjuk ki, hogy minden igényt ki tudjunk elégíteni a legolcsóbb kategóriától a luxus minőségig.

Hogyan tudnak megfelelni a piacra jellemző árversenyben?

Nagyon nagy figyelmet fordítunk természetesen termékeink árára, hiszen napjainkban az egyik legmeghatározóbb tényező az eladásban. Üzletpolitikánk, hogy termékeinket áruházainkban a legkedvezőbb áron kínáljuk. Ezt azért tudjuk megvalósítani, mert a magyarországi 22 áruházunkon kívül Szlovákiában 35, Csehországban pedig 55 saját áruházzal rendelkezünk, így a gyártóktól igen jelentős mértékű árut tudunk éves szinten megvásárolni, aminek eredménye egy jóval kedvezőbb ár. Közületeknek és nagy felhasználóknak további kedvezményt, egyedi árat biztosítunk.

Nem okoz nehézséget a dinamikus növekedés és a sok telephelyes működés kapcsán az üzletmenet átláthatósága vezetői szempontból?

Cégünk megérett egy integrált vállalatirányítási rendszer bevezetésére. Korábban arra koncentráltunk, hogy minél szélesebb körben ismertté váljunk a piacon. Miután ezt elértük, innentől kezdve igazán felelősség vezetői szempontból ezt a helyzetet fenntartani, a növekedést, az átlátható üzletmenetet biztosítani. A biztonságérzet hiánya diktálta azt, hogy keressünk egy megbízható rendszert napi működésünk és stratégiai növekedésünk háttereként.

Milyen problémák voltak a vállalatirányításban eddig?

A vállalat telephelyeiről a központba az információáramlás igen nehézkes volt eddig. A keletkezett információk feldolgozása, a vezetői döntések a korszerűtlen technológia miatt nem igazán voltak kiszolgálva mindeddig.

Hogyan sikerült előrelépni ezeken a területeken?

Cégünk a váltás mellett döntött és a Microsoft Business Solutions* Dyanmics NAV (Navision) nevű alkalmazását választotta. Úgy láttuk, hogy ez a rendszer tűnik a legalkalmasabbnak, hogy átfogóan optimalizálja folyamatainkat. Bevezető cégnek a KARÁDI Rendszerházat választottuk, amely teljes körű megoldást nyújt cégünk vállalatirányítással kapcsolatos problémáira.

Mindig felmerül kérdésként, hogy egy magyar vállalkozás számára egy nemzetközi cég rendszerének finanszírozása nem jelent-e problémát?

Megpróbáltunk élni azzal a lehetőséggel, amit most a pályázatok kínálnak. A KARÁDI Rendszerház nem csak a vállalatirányítási rendszer megvalósítását és az adott cég igényeire alakítását vállalta, hanem a pályázati anyag összeállítását, amellyel a beruházás 50%-os EU-s támogatással valósulhat meg.

Mik a következő lépések?

Miután a KARÁDI Rendszerház tanácsadói igen alapos munkát végeztek az előkészítő fázisban, most már a bevezetés zajlik. A munka gördülékenyen megy előre, hamarosan már a napi munkánk során is kihasználhatjuk a Microsoft Dymanics NAV (Navision) vállalatirányítási rendszer kínálta előnyöket.

Sok sikert kívánok hozzá!

*A Microsoft Business Solutions termékei és szolgáltatásai között a kis- és középvállalatoknak, valamint a globális nagyvállalatok üzletágainak szánt pénzügyi, ügyfélkapcsolat-kezelő és ellátásilánc-kezelő alkalmazások találhatók. Ezek az integrált, az igényekre szabható üzleti alkalmazások, amelyeket a speciális szolgáltatásokat nyújtó kereskedelmi partnerhálózat értékesít, a Microsoft többi szoftveréhez hasonlóan és azokkal együtt működnek, így az egész vállalaton belül elősegítik a folyamatok racionalizálását.