BPS Kft.

 

Microsoft Dynamics NAV (Navision) integrált vállalatirányítási rendszer a BPS Kft.-nél

 

Schellerné Nagy Kinga projectvezetőt kérdeztük a BPS Kft.-nél nemrégiben bevezetett Microsoft Dynamics NAV (Navision) vállalatirányítási rendszerrel kapcsolatban.

 

Kérem, mutassa be röviden a céget!

 

A BPS Kft. az EATON vállalatbirodalom szünetmentes áramforrás-rendszereket gyártó tagvállalatának, az EATON POWERWARE-nek a magyarországi disztribútora és OEM Szervizképviselete. A BPS Kft. több mint 15 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik az UPS rendszerek területén. A Kft. dinamikus fejlődését a termék megbízhatósága és kiváló minősége mellett a vevőkör "ápolását" végző kereskedelmi apparátus és a szervizmérnökök felkészültsége biztosítja.
A Kft. rendelkezik külföldön végzett referenciamunkával (pl.: brüsszeli magyar székház telepítése, Ukrajna-Jabil), és nemzetközi multinacionális cégeknek (Nokia, Flextronics) teljesített szállításokkal. A belföldi piacon a bankszféra, a közintézmények, kórházak, távközlési vállalatok, energia szektor tartoznak állandó ügyfélkörébe, de eredményesen vállalt részt termelőüzemi nagyberuházásokban, és a folyamatos nagy teljesítményű szolgáltatók felszerelésében is (pl.: Paksi Atomerőmű).
300-nál több viszonteladó partnerrel és 3000 nyilvántartott végfelhasználóval rendelkezik adatbázisában.
Elmondható, hogy Magyarországon a Kft. az egyik legfelkészültebb szervezet az UPS területen. Egyedülálló műszaki támogatást jelent a szervizmérnökök rendszeres gyári képzése, a nagy-értékű biztonsági pótalkatrész és modul készlet, valamint a 24 órán át ingyenesen hívható SZERVIZ HOTLINE vonal. Ezek együttese teszi lehetővé, hogy a szervizterület országosan 8 munkaóra alatt képes elhárítani minden garanciális és eseti problémát.

 

 

Hogyan készítették elő a döntést, milyen szempontokat vettek figyelembe?

 

A BPS Kft. tulajdonosai 2005 nyarán döntöttek a cég tevékenységét átfogó vállalat-irányítási rendszer beszerzéséről. A döntésben meghatározó szerepe volt az uniós támogatás igénybevételének, önerőből a társaság maximum 10 millió Ft-ot tudott erre a célra fordítani. Egy megfelelő rendszer viszont minimum az összeg duplájába kerül (hardver+szoftver+bevezetés).
2006-ban a társaság árbevétele közel 900 mFt, adózás előtti eredménye 27 mFt volt. A további fejlődés biztosítása szükségessé tette a munkatársak létszámának bővítését és egy - uniós támogatással megvalósított, - az üzletmenetet átfogó, új, integrált vállalat irányítási rendszer bevezetését.

 

 

Miért bennünket illetve az adott rendszert választották?

 

Az első információk alapján az SAP Buniness One és a Navision 3.7 rendszer jöhetett számításba. Mindkét rendszer bemutatóján a társaság „kulcsfelhasználói” többször részt vettek. Kivitelében az SAP, rugalmasságában a Navision rendszer felelt meg legjobban az igényeknek.
A KARÁDI-val régebben van üzleti kapcsolata társaságunknak. Az interneten folyamatosan megjelenő hirdetés, és a személyes ismeretség alapján kértük tanácsukat és segítségüket. Hulvej Róberték mutatták először a Navision 4.0-ás verziót, ami megjelenésében közelített az SAP-hoz.

 

 

Milyen elvárásaik voltak, mit kellett megvalósítani?

 

Az új rendszerrel kapcsolatos elvárás volt, hogy a cég teljes működését átfogja, a kereskedelem, CRM, szervizfelügyelet adathátterét kezelje, a szokásos pénzügy-könyvelés-raktár funkción túlmenően.
A Navision 4.0 rendszerre a KARÁDI-tól kaptuk a legjobb ajánlatot. MAPI készítette a GVOP.4.1.-es pályázatot.
Az együttműködésről 2005 októberében döntöttek a felek. A pályázati támogatási szerződést 2006 augusztusában írtuk alá. Ezt követően indult el az érdemi munka. Gyakorlatilag négy hónap alatt megtörtént a rendszer testre szabása és beindítása.
2007. január 1-el indult el a rendszer nagyobbik része. A szervizterület fejlesztésével jelenleg is foglalkozunk.

 

 

Milyen pluszt, pozitív dolgot adott mindez Önöknek?

 

A Navision legnagyobb eredménye, hogy minden terület hozzáfér az aktuális információkhoz. A vezetés szempontjából folyamatában követhetőek az egyes üzletek. Adott felületen minden nyitott ügylet egyben látható. A CRM rendszerből közvetlenül generálható a számlázáshoz szükséges vevőtörzs.

 

 

Mi változott, mennyire működik ez jól Önöknél?

 

Az egyes munkaköröket módosítani kellett az indulást követően. A rendszer legnagyobb előnye, hogy bárhol felvitt adattal minden más terület folyamatában tovább tud dolgozni. Jellemzően egy témát egyszer kell kézbe venni (nincs párhuzamos munkafolyamat.). Ez a rendszer nehézsége is. Sokkal nagyobb figyelmet és pontosságot igényel, mert a rögzített adatok módosítása bizonyos szint után, nagyon korlátozott.
A BPS-nél naprakészen tartjuk a kereskedelmi, raktári, pénzügyi és könyvelési folyamatokat. Kisebb beállítások, finomítások a support segítségével még előfordulnak.
Az elmúlt félév rövid volt ahhoz, hogy valóban kihasználjuk a Navision 4.0 biztosította lehetőségeket. A riportokat, lekérdezéseket még mindenkinek jobban meg kell ismerni. Ki kell alakítani a cég kontrollingját biztosító, ellenőrző táblák rendszerét.
Folyamatban van a BPS szerviz területének teljes körű gépi ellátása. A KARÁDI eredményesen integrálta az új rendszerbe a cégnél 10 év alatt összegyűjtött – a felügyelt és értékesített gépekre vonatkozó – adatbázist, ami a hot-line szolgáltatás „lelke”. Elérték azt a szintet, hogy egy gép gyári számát beütve megjelennek a vevő adatai, telephely cím, egyéb szerződéses információk plusz egy kiegészítő ablakban a géppel kapcsolatos eddigi javítások adatai.
Az újonnan eladott garanciális gépek automatikusan kerülnek az adatbázisban nyilvántartásra. Az új rendszer munkafolyamat és szemléletbeli változásokat indukált a cégnél. Kialakult egy nagyságrendi fejlődést is kiszolgáló technikai háttér, ami remélhetően a következő 10 évben a cég részéről kiaknázásra kerül.

 

Sok sikert kívánok hozzá!

 

2007. július 24.

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába.