Lombard Lízing Zrt.


Vállalat: Lombard Pénzügyi és Lízing Zrt.
Iparág, szektor: Pénzügy
Megoldási terület: OfficePack Szabályozások modul

 

 

 

A cégről

 

A Lombard Lízing Zrt. a dinamikus magyarországi lízingpiac erőteljesen fejlődő, innovatív technológiákat alkalmazó szereplője. Személyre szabott, rugalmas szolgáltatásokkal állnak Ügyfeleik rendelkezésére, akik megnyugtató biztonsággal építhetnek jól megalapozott finanszírozási hátterükre.

 

A Lombard Lízing Csoport a VR-Leasing Csoport egyik legjelentősebb leányvállalata, amely a gyártóktól független lízingcégek európai piacán vezető szerepet tölt be.

 

Közös céljuk, hogy a VR-Leasing Csoport AG biztos pénzügyi és szakmai hátterével a jövőben a lehető legtöbb olyan magyarországi ügyfélnek legyen preferált pénzügyi partnere, akik személygépjárművet, termelőeszközöket, tehergépjárművet, ingatlant kívánnak vásárolni, és ehhez finanszírozásra van szükségük.

 

Kiemelkedő innovációs készségének köszönhetően a VR-Leasing Csoporttal együtt képes megfelelni a folyamatosan változó piac követelményeinek és továbbra is meghatározó szerepet tölt be kiemelkedő eredményeivel mind a magyar, mind az európai lízingpiacon.

 

A Lombard Lízing Csoport történetében a 2004-es év az eddigi sikereken is túlmutatott. Forgalmuk 83 milliárd forintról 122 milliárd forintra emelkedett, így 9,6%-ra növelték a lízingpiacon részesedésüket.

 

Üzletpolitikájukban fontos szerepet kap - az elmúlt évekhez hasonlóan - a tárgyilagos, megfontolt kockázatkezelési politika folytatása, valamint a fejlesztésre való fókuszálás.

 

Fejlesztéseik középpontjába a kockázatkezelési technológiák tökéletesítésén kívül új konstrukciók kidolgozása, valamint új finanszírozási területekre való belépés áll.

 

Ezt a fejlődést jelentős létszámbővítéssel tudták elérni. Különös figyelmet fordítanak a humán menedzsment fejlesztésére is, melynek eredményeként a közel háromszáz fős alkalmazotti állomány a Társaságnál megvalósíthatja személyes elképzeléseit is.

 

Az elmúlt években komoly erőfeszítések történtek annak érdekében, hogy felépüljön egy olyan adatbázis, amely múltbéli adatok alapján alkalmas a jövőre vonatkozó kockázati prognózisok felállítására. Ez az adattár napjainkra már elegendő mennyiségű és minőségű adatot tartalmaz ahhoz, hogy ezt a célt el lehessen érni. Természetesen mindez komoly internet, dokumentum-management és work-flow alkalmazásokat biztosító informatikai támogatással képes hatékonyan működni. Az alapvető kérdések megoldását követően az informatikai fejlesztésre szánt erőforrásaikat, a biztonságot és az üzletet támogató rendszerek színvonalának és technológiai fejlettségi szintjének emelésére csoportosították át.

 

 

Problémák, melyekre megoldást kerestek:

 

   - Dokumentumok nyomon követése, ki mikor olvasta, vette át.

   - Meg lehessen tekinteni, hogy egy adott időpontnál mik voltak az éppen hatályos dokumentumok

   - Kétszintű verzionálás vagyis, hogy az átlag felhasználó a szerkesztési munkadokumentumok változásait ne lássa, csak a végső
     jóváhagyott eredményt.

   - Jóváhagyási és dokumentum elosztólista jellegű folyamatok kezelése.

   - A dokumentumok egy jelentős része sablonizálható, olyan értelemben, hogy meg lehet mondani róluk, hogy milyen bekezdéseket
     kell tartalmaznia, és azok milyen dokumentumkörből jöhetnek. Azok a dokumentumok, melyekből fel lehet építeni az összetett
     dokumentumokat, az ún. alapelemek. Az alapelemek változása esetén nyomon követhető legyen, mely dokumentumban szerepel,
     és lehetőség legyen ezek frissítésére akár automatikusan is.

   - A dokumentumok egyedi, bővíthető attribútumokkal rendelkezhessenek, melyre könnyen lehessen keresni, alacsony fejlesztési
     költséggel lehessen a változásokat végrehajtani az adott dokumentumtípus attribútumainak változása esetén.

   - Szabadszöveges keresés mind az attribútumokon, mind a dokumentum teljes szövegén. A keresés eredményében kiemelve
     szerepeljen a szövegkörnyezet is.

   - Szótár lehetőség, vagyis bizonyos szavak előfordulására (akár az karaDox-on kívüli dokumentumokban is) a rendszer magyarázatot
     jelenítsen meg.

   - Több telephelyes működés, melyek lassú vonalakon vannak csak bekötve a központba.

 

 

Megoldás

 

A Lombard Lízing Zrt. a szabályozások elektronikus úton történő nyomon követésére és az egyes fázisok teljesítésének jelölésére a speciálisan erre a célra kifejlesztett karaDox Szabályozások modult választotta.

 

A beépített folyamatszabályozás automatikusan vagy manuálisan bekapcsolja a dokumentációt a vállalat vérkeringésébe. Megszabadítja a felhasználót a túladminisztráltságtól, csökkenti a felhasznált papír mennyiségét.

 

A modul feladata, hogy lehetőséget nyújtson a szabályzások egységes rendszerben történő felvitelére és tárolására, valamint a kényelmes visszakeresésre. Az karaDox dokumentumtárból kiindulva kifejlesztésre került egy „Szabályozások” modul, melyen az alapelemek segítségével felépíthetők az egyes szabályozások.

 

A felhasználók munkája a fejlesztéssel jelentősen könnyebbé és színvonalasabbá vált, mivel az iratok visszakeresése jóval egyszerűbb. Az iratok teljes életciklusa dokumentált, azaz most már végigkövethető, hogy adott dokumentum mikor kinél járt, és mit tett vele az illető.

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába.