Kutatás - Fejlesztés

 

ICSIX online, vevői elégedettséget mérő elektronikus megoldás kifejlesztése

GOP-1.3.1-08/2-2009-0061 sorszámú pályázat

A Szerződés tárgya a „ICSIX online, vevői elégedettséget mérő elektronikus megoldás kifejlesztése” című, a projekt adatlap és annak mellékleteiben rögzített, a Támogató által jóváhagyott projekt elszámolható költségeinek az Európai Regionális Fejlesztési Alapból és hazai központi költségvetési előirányzatból vissza nem térítendő támogatás formájában történő finanszírozása.

Kedvezményezett: KARÁDI Rendszerház Kft. (4400 Nyíregyháza, Epreskert u. 4-6/1.)

Támogató: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (1077 Budapest, Wesselényi u. 20-22.)

www.nfu.hu

 

 

Közreműködő szervezet: MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt.

(Postacím: 1539 Budapest, Pf. 684., Székhely: 1139 Budapest, Váci út 83.,

Cégjegyzékszám: Cg. 01-10-045526, Adószám: 13806789-2-41)
www.magzrt.hu

 


 

A KARÁDI Rendszerház Kft. célja, hogy jelen innovációs pályázat keretin belül egy online, vevői elégedettséget mérő elektronikus megoldás, az ICSIX (Independent Costumer Satisfaction IndeX – Független Vevői Elégedettségmérő Index) kerüljön kifejlesztésre.

Ma már egy vállalkozás számára a vevői elégedettség mérése kiemelt fontosságú: megjósolható hogy a vevő mennyire hűséges a céghez, a márkához, termékhez, legyen az akár ruházati ipar, vegyipar, szolgáltató ipar, elektronikai ipar. A mai gazdasági körülmények között rendkívül fontos, hogy egy vállalkozás vevőkörét megtartva stabil vásárlókört építsen ki, sőt új vásárlókat szerezzen, bővítse ügyfelei körét. A vevői igények, ill. elégedettség felmérése az egyik alapvető marketing eszköz.

A KARÁDI Rendszerház Kft. célja, hogy egy modern, a mai kor elvárásainak mindenben megfelelő, a változatos piaci igénykehez legjobban illeszkedő ICSIX online, vevői elégedettségmérő megoldást fejlesszen ki. Az ICSIX a vevői elégedettségen túl a különböző szervezetek (vállalkozások, társadalmi szervezetek, intézmények belső (dolgozók) és külső (szállítók, egyéb partnerek) kapcsolati köreinek az adott szervezet meghatározott tevékenységével kapcsolatos tapasztalatainak, beállítódásainak mérését, értékelését is szolgálja majd.

Az ICSIX működése során egy adott szervezet / vállalkozás egy internetes elektronikus regisztrációt követően különböző erőforrásokhoz kap hozzáférést, amelyekkel mérni, értékelni tudja a belső és külső partnereinek, meghatározott tevékenységgel kapcsolatos érzéseit, tapasztalatait. Ilyen erőforrások például az adott szervezet tevékenységéhez, méretéhez, földrajzi elhelyezkedéséhez stb. illeszkedő különböző marketingkutatási módszertanok. A kutatási erőforrások kiválasztására az ICSIX a regisztrációkor megadott adatok alapján tesz majd előzetes javaslatot.

Az ICSIX intelligens logikája által felkínált módszertanokon kívül természetesen a vállalkozásnak lehetősége van egyedi módszertan kialakítására, kiválasztására, de az ICSIX rendszere figyeli, hogy adott feladatra hasonló szervezetek milyen módszereket használtak, illetve melyik módszer milyen eredményt hozott. Ezek alapján a rendszer testre szabott marketingkutatási módszert ajánl majd fel, megjelölve annak előnyeit, hátrányait. Kérdőívezések esetén a kérdőívekre az ICSIX tesz javaslatot algoritmusok és sablonok alapján, de emelt szintű szolgáltatásként az ügyfél szakértővel is konzultálhat. A regisztrált vállalkozások az erőforrások segítségével állíthatják össze és hajthatják végre az egyedi vevői elégedettségi vizsgálatokat.

Az egyes kutatási módszertanok automatikus vagy egyedi igényeknek megfelelő kiválasztása után egy ún. próbacsoporton nyílik lehetőség a módszertanok tesztelésére. A tesztelés két módon történhet:

  1. A szervezet által megadott adatbázis (e-mail címekkel) alapján az ICSIX automatikusan kiküldi a kérdőíveket, amiket a címzettek vagy e-mailben, vagy egy ICSIX web oldalra bejelentkezve töltenek ki.
  2. A szervezet saját weboldalára helyez el egy elérhetőséget - akár regisztrációhoz kötött, vagy belső weboldal - ahol a partner, a vevő az ICSIX-en keresztül töltheti ki a kérdőívet.

A partnerek, vevők kitöltési hajlandóságát javítani lehet például pontrendszer bevezetésével, ajándékozással, kedvezmények biztosításával.

A tesztelés után, az előbb megismert módokon történik a tényleges, végleges lekérdezés (az ICSIX szolgáltatási oldaláról érvényességi időhöz, darabszámhoz kötődik majd).

Ezek után az ICSIX:

  • értékeli a beérkezett űrlapokat: hányan kaptak értesítést, ezek közül kik töltötték ki, milyen adatok érkeztek vissza;
  • marketingkutatási szempontból elemez: hogyan kell értelmezni az adatokat, mik az elemzések eredményei;
  • emelt szintű szolgáltatás esetén: a kérdőívet nem csak algoritmusok alapján, hanem szakértők által is kiértékelteti.

 

Rólunk

Karádi videók

Karádi YouTube csatorna

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába.